Az Európai Bizottság példátlan döntést hozott Magyarország ellen – ez még a franciáknál is kiverte a biztosítékot
A saját adatvédelmi szabályaikat is képesek megsérteni Brüsszelben.
A GVH tájékoztatóval segíti a „zöld” jelleg jogszerű reklámozását.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette „zöld marketing” tájékoztatóját, amely a vállalkozásokat támogatja a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában – tájékoztatta a hivatal csütörtökön az MTI-t.
Az elmúlt években egyre növekvő elvárás a vállalkozásokkal szemben a környezetbarát működés, és ezzel párhuzamosan nő a környezettudatos vásárlók aránya is, akik figyelembe veszik fogyasztásuk bolygónkra gyakorolt hatását – írták a közleményben.
A versenyhatóság tapasztalatai szerint ezért az utóbbi időben számos terméket, szolgáltatást népszerűsítenek „zöld állításokkal”, vagyis a vállalkozás működésének környezetbarát, fenntartható jellegére utaló reklámüzenetekkel.
A közlemény emlékeztet, hogy a versenyhivatal egy korábbi összefoglalójában már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, ezúttal pedig a vállalkozások számára tett közzé olyan tájékoztatót, amely segítséget nyújt számukra a kereskedelmi kommunikáció kialakításában az esetleges jogsértések elkerülése érdekében.
Az útmutató összegzi, milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani a reklámtervezéskor: kitér többek között egyes, jellemző zöld állítások – például újrahasznosítható, bio, organikus, lebomló – alátámasztásának követelményeire, illetve a tanúsító címkék alkalmazására.
A hatóság célja a tájékoztató közzétételével a vállalkozások tisztességes versenyének minél hatékonyabb támogatása, egyúttal a fogyasztók tudatosságának növelése – hangsúlyozza a GVH közleménye.
(MTI)